Rocim


Ga naar de inhoudsopgave

Consultancy

Diensten


Procesverbetering
Rocim heeft veel expertise en ervaring met het efficiënter en effectiever laten verlopen van processen bij haar opdrachtgevers. Voorbeelden hiervan zijn: terugdringen (faal)kosten, verhogen van de leverbetrouwbaarheid en verbeteren van de kwaliteit van het product. Kort samengevat wordt door Rocim de volgende werkwijze gehanteerd:

  • Rocim voert een scan uit op (delen van het) proces en maakt de verliezen in het proces zichtbaar. Verliezen kunnen zijn: extra tijd nodig voor het proces, extra-kosten van personeel of grondstoffen.
  • Vervolgens presenteert Rocim voor het management de conclusies uit de scan en geeft daarbij aanbevelingen ter verbetering
  • Samen met het management wordt één of meerdere verbeterdoelen geformuleerd.
  • Met behulp van medewerkers uit de organisatie wordt projectmatig de voorgestelde verbetering(en) gerealiseerd. Dit gebeurt volgens de methode van World Class Manufacturing (WCM). De verschillende stappen die worden gevolgd bij WCM zijn hiernaast afgebeeld. Rocim begeleidt dit proces.
  • De projectgroep presenteert de verbetervoorstellen aan het management. Na akkoord van het management zorgt de projectgroep ervoor dat de verbetervoorstellen worden ingevoerd en worden geborgd (standaardisatie werkwijze). Ook in deze belangrijke laatste stap verzorgt Rocim de begeleiding.





Troubleshooting
In een proces kunnen acute storingen optreden, die direct moeten worden opgelost. Ook met zulke storingsanalyses, zoals Analytic Trouble Shooting ( Kepner & Tregoe) of Ishikawa-diagram heeft Rocim veel ervaring en kan uw organisatie hierin goed begeleiden.



Terug naar de inhoudsopgave | Terug naar het hoofdmenu